Wednesday, February 3, 2010

Valentine's Day

Hello rakan-rakan.
Setelah mula menulis kembali blog,rasa macam tak boleh berhenti pulak.
Haha.

Well,jangan terkejut melihat title entri ini ye.
Saya tak ada niat untuk berbicara tentang valentine's day ok?

Secara jujurnya,saya tak sokong masyarakat melayu kita terutama budak-budak remaja yang sangat teruja celebrate perayaan 'haram' ini tanpa mengetahui asal-usul perayaan ini.

Menjelang Valentine's Day,saya rasa tentu korang selalu je nampak cupidos-cupidos (amik perkataan nedd..haha) memakai baju yang serupa berkepit2,berpegang2 di tempat-tempat awam yang penuh dengan orang ramai. Selalunya kalau terjumpa dengan 'makhluk'2 ni saya akan berasa sangat malu dengan parents saya yang berjalan bersama saya.

Apa,cupidos-cupidos ni x de perasaan malu ke??
Dahla xde ikatan yang sah..lepas tu berpeluk bercium tanpa rasa bersalah langsung.

Huh..geram betul!
Tapi sebenarnya salah kita jugak sebenarnya.
Bayangkan kalau setiap seorang daripada kita berani tampil menegur perbuatan tak senonoh diorang ni..korang rasa cupidos-cupidos ni berani nak buat lagi?
Mesti rasa malu akan terus menyelubungi hati diorang dan tak berani lagi nak buat kat tempat2 awam.

Well,memang la kita tak boleh nak halang secara sepenuhnya kan tapi at least mata saya ni akan rasa 'sejuk' sikit.

Haha.. :)
Saya rasa sangat comel melihat pasangan2 veteren yang dah lama kahwin tapi masih lagi mesra with each other berbanding tengok budak-budak muda berkepit.
Seriously..geli kowt!

Anyway,saya sebenarnya nak tulis tentang movie yang akan ditayangkan di Malaysia February ni rasanya iaitu..Valentine's Day.

Kenapa saya teruja??



Well,kalau tengok dari poster di atas,bloeh nampak A-List Actors/Actresses yang memang saya minati seperti :



(Ashton Kutcher and Jennifer Garner)



(Julia Roberts)

and also the favourite couple (well,dulu la)

Taylor Swift and Taylor Lautner



Cerita ini nampak sangat best sebab diorang ni masing -masing dah ada partner sendiri tapi Saya rasa mesti last-last diorang akan tukar pasangan. Kiranya the one meant for them bukanlah orang yang diorang sangkakan.

So,cakap je tak guna. Apa kata tengok trailer kat bawah ni.



Agak-agaknya sempat tak Saya nak tengok kat Malaysia??
Kalau sempat,jom tengok sama2..
Haha..Later ~

2 comments:

hafizulkifli said...

mgkn kite xmampu utk tegur tp itula tugas yg sepatutnya dilaksanakan oleh pemerintah negara yg dipilih oleh rakyat...

selamat berterbangan! =D

a . L . i . a said...

Mmg betul cakap hafiz..tapi kan elok kalau kt boleh buat sesuatu..
Tapi tulah dia,keberanian tak seberapa kan..
Haha..terima kasih..